Nové DPF filtry - originální kvalita (SIC)

Kdo chce nejkvalitnější možný DPF filtr, který vydrží všechny extrémní situace (ignorace informace o problému s DPF řidičem, selhání některého z čidel a zběsile se opakujíc regenerace) a zároveň jezdí často ve městě měl by volit tuto variantu DPF filtru. Je sice o něco dražší než keramická alternativa, ale investované peníze navíc za to stojí.

 

 

Proč volit DPF filtr z materiálu Silicon Carbid (SiC) a pouze od námi posvěcených výrobců:

 

  • Extrémní teplotní a mechanická odolnost (přes 2000 °C)
  • Přežije i problematické stavy, kdy jinak může filtr prasknout
  • Vhodné pro častější městské jízdy (nižší teploty)
  • Garance vyššího sycení katalytické vrstvy ze strany výrobce (týká se položek, kdy konstrukce obsahuje katalyzátor – více než 80%)

  

V čem přesně technicky spočívá výhoda SiC materiálu?

Materiál SiC – tedy Silicium (křemík) a Carbid (uhlík) má velké přednosti v tom, že je extrémně pevný (pozor nikoliv proti nárazu) a vydrží neskutečných 2000 °C, které ve vozidle nikdy nastat nemohou.

To se může hodit, protože pokud si představíte reálný stav, který potká klidně každého pátého řidiče (viz dále) pochopíte, proč má investice smysl:

 

Typická situace: Vozidlu odejde čidlo diferenčních tlaků, které snímá tlak před a za filtrem a je tak hlavním akčním členem podávajícím informace řídící jednotce o tom, kdy má spustit regeneraci. Pokud toto čidlo ale posílá chybné informace (v čase se nesmyslně mění), řídící jednotka je zmatená. To pak může být začátek velkého průšvihu pokud máte ve vozidla levnější variantu filtru DPF z materiálu Cordierti.

  1. možný scénář – řídící jednotka nechá vstřikovat extra dávky nafty, aby mohly začít regenerace, ty jsou ale přerušeny, jak informace o změně tlaku kolísají a řídící jednotka neví co je pravda. Pak ale může najednou dojít k samovznícení velkého množství paliva nasáklého do sazí a dojde ke skokovému nárůstu teploty, i přes 1000 C. Pokud je ve vozidle DPF filtr z levnějšího materiálu Cordierti, nemusí to vydržet. Samotný za to nemůže, ale v určitém místě zkrátka praskne. Na takové teploty není stavěn.  Běžná teplota ve filtru i při regeneracích málokdy přesáhne 900 °C

 

  1. možný scénář – filtr nemůže kvůli popsanému problému vůbec regenerovat, tlak ve filtru postupně stoupá (roste kvadraticky, nikoliv postupně – tedy lineárně). Pokud není filtr za materiálu SiC snadno praskne..