Amatérské čištění DPF filtrů a související rizika

Krátce po zavedení DPF filtrů do moderních vozidel začali „kutilové“ objevovat celou řadu metod amatérského čištění. Pokud na některou z nich majitel vozidla v zoufalosti nebo dobré víře kývne, zničí si svůj drahý a jinak funkční originální DPF filtr i za desítky tisíc Kč. Většinou to ale bezprostředně po takové čistící akci nemusí být hned poznat. S velkou pravděpodobností totiž „vyčištěný“ DPF filtr praskne uvnitř jádra. To se zjistí až na Měření emisí nebo v lepším servisu, kde vozidlo skončí kvůli "nekonečným" regeneracím zmatené řídící jednotky.

Nebo si můžete v důsledku ucpání kanálků po amatérském čištění zničit turbodmychadlo. U polo-profesionálních metod je zase kamenem úrazu řezání těla filtru a následné svařování. Tím ztrácí díl homologaci. Rizika jsou zkrátka u všech neprofesionálních metod extrémně vysoká a přitom je majitelé postupují zcela zbytečně. Existuje profesionální a šetrná cesta a za srovnatelné peníze. Nenechte se napálit a zjištěte kudy opravdu cesta nevede..

Sklad výfuků a DPF

Kdo by si chtěl přesto zahrát ruskou ruletu se svým většinou funkčním jen ucpaným DPF filtrem, ten ať si níže popsané metody klidně vyzkouší. My víme zcela jistě, že dříve nebo později bude tam, kde byl. S jediným rozdílem. Jinak funkční, ale ucpaný DPF filtr bude již nevratně poškozen, a v některých případech i zdraví mechanika.

My v DPF-CAT Systems na čištění jdeme jinak. Profesionálně a maximálně účinně, ale šetrně k filtru, katalytické vrstvě, ale i k životnímu prostředí. Je třeba si uvědomit, že v DPF filtru je koncentrovaná rakovina (detaily viz ZDE). I podle toho je třeba s vyčištěným odpadem nakládat. Nejen z legislativních, ale především z důvodů ochrany našich vlastních životů a životů našich dětí na které mají uhlovodíky navázané na sazích doslova fatální důsledky pro jejich budoucí vývoj.

My v DPF-CAT Systems čistíme za pomocí patentované metody na specializovaném přístroji vyvíjeném přes několik generací modelů po dobu 10 let specialisty v oboru průmyslového čištění. Výsledkem velké investice je cena čištění dostupná všem majitelům vozidel a zcela bez rizik poškození jejich DPF filtru. Více info viz ZDE

amatérské a neprofesionální čištění DPF a jeho rizika
1. zcela amatérsky:
  • Za pomocí chemie přímo do filtru nebo v kombinaci s mokrou cestou -> NEVRATNÉ UCPÁNÍ POREZITY STĚN FILTRU, ZVÝŠENÍ PROTITLAKU A NÁSLEDNÉ VNITŘNÍ PRASKNUTÍ + RIZIKO ZNIČENÍ TURBA. Chemie rozleptá popel, který ucpe mikro-póry stěn a často i celé kanálky. Po montáži dojde k rozpínání par a vnitřním prasklinám. Smrtící metoda pro každý DPF, ikdyž jeho destrukce nemusí být odhalená (vnitřní praskliny).

 

  • Ručně tlakovým vyfoukáváním, případně i za pomocí plamene -> SEBEVRAŽEDNÁ METODA ZKRACUJÍCÍ ŽIVOT NEJEN OBSLUZE, ALE VŠEM V OKOLÍ (karcinogenní mikro-saze se dostanou na trvalo plic) a NAVÍC S OMEZENÝM KRÁTKODOBÝM EFEKTEM v důsledku nízké účinnosti

 

  • Mokrá cesta vyplachováním nebo tlakovou vodou, strojově neřízená a bez sušení -> PRASKNUTÍ JÁDRA FILTRU a nízká účinnost - samotný princip je v pořádku, nicnémě bez strojového provedení pod definovaným tlakem, intenzity, délky v kombinaci se speciální látkou nemůže být nikdy účinné.  Hlavně bez precizního vysušení (tepým vzduchem a následně v peci) je zde obrovské riziko prasknutí filtru po montáži v důsledku rozpínání par.

Sklad výfuků a DPF

Sklad výfuků a DPF

2. POLO-PROFESIONÁLNĚ: 

  • Vypálením ve speciálních pecích -> NEMŮŽE ODSTRANIT JIŽ NESPALITELNÝ POPEL (vzniká spalováním sazí během regenerací), který tvoří podle kilometráže až 90% objemu filtru a efekt je tedy pouze krátkodobý. Navíc je zde riziko prasknutí filtru v důsledku tepelných šoků pokud není pec vybavena elektronickým regulátorem náběhu a průběhu teplot.

 

  • Rozřezáním a následným čištěním na speciálních strojích za řízeného použití tlakového vzduchu -> ZTRÁTA HOMOLOGACE a VELKÉ RIZIKO NEPŘESNÉHO USAZENÍ JÁDRA ZPĚT DO TĚLA FILTRU a následného prasknutí nebo naopak uvolnění jádra. Pozn. neoriginální sváry ráda sleduje rakouská Policie a rovněž sledují na STK.

Sklad výfuků a DPF Sklad výfuků a DPF

Všechny tyto amatérské a polo-profesionální metody skývají řadu fatálních rizik s nevratným poškozením jinak funkčního a často extrémně drahého originálního DPF filtru, ale i turbodmychadla. Případně hrozí ztráta homologace DPF a vyhození z STK.

Je tedy na Vašem uvážení, zda výše popsaná rizika stojí za to o takových postupech vůbec uvažovat. Zvláště když profesionální a šetrné čištění bez řezání filtru se 100% dosušením naší metodou stojí motoristu většinou od 4.900 do 5.990 Kč bez DPH!

VÍCE INFO O NAŠEM PROFESIONÁLNÍM ČIŠTĚNÍ