Repase / Obnova funkce nefunkčních CAT spočívá zjednodušeně řečeno ve výměně jádra katalyzátoru při zachování jeho původního obalu, který tvoří výraznou část ceny filtru, především u složitějších konstrukcí. Součástí repase je ale velmi často i obnova dalších částí jako jsou vstupy lambda sondy, pružné díly navazujícího potrubí nebo výměna zrezavělých přírub.
Pro výměnu jádra katalyzátoru je nutné katalyzátor odborně otevřít, vyměnit jádro za nový kus, který je dostatečně nasycen vzácnými kovy (platina, rhodium, paladium) podle konkrétní motorizace. Jádro katalyzátoru je zkontrolováno specializovaným přístrojem tzv. spektrometrem (v hodnotě 500.000 Kč), který tuto skutečnost spolehlivě prokáže. Následně je nutné jádro upevnit a katalyzátor opět odborně uzavřít. Posledním krokem repase je v případě přání zákazníka i obnova vnějšího vzhledu (zbavení koroze) pískováním, která ale na funkci nemá vliv. Výsledkem repase je každopádně funkčně nový díl se stejnou účinností jako katalyzátor nový. Jak je tedy patrné, proces repase je skutečně komplikovaný, ale prováděný profesionály vyrábějícími filtry a katalyzátory nové. Tudíž těmi nejpovolanějšími. Tato služba dává ekonomický smysl pouze u dražších položek s cenami nových dílů přes cca 13.000 Kč. U vyšších cen nových dílů je velkou výhodou repase právě velká úspora peněz (hodí se např. při nutnosti současné repase / výměny DPF, na jehož funkci má CAT největší vliv). Největší nevýhodou této služby nevýhodou je pak časová náročnost celé operace kolem 7 dní + demontáž a montáž.
Jak z výše uvedeného vyplývá, cena repase se bude u každé konkrétní položky, i konkrétního kusu dané položky lišit podle konstrukce dílu, jeho stavu a hlavně motorizace určující množství vzácných kovů použitých v novém jádru.
Cenu je tedy možné dopředu odhadnout na základě fotografií a informací o motorizaci. Přesná částka je ale zákazníkovi sdělena až po zaslání dílu fyzické kontrole. Pokud s kalkulací nesouhlasí, je mu díl zaslán zpět.
Obecně platí, že tato služba dává smysl teprve u filtrů, které jako nový díl stojí 13.000 Kč a více. V opačném případě je ekonomičtější pořídit díl nový. Pokud tedy v nabídce nějakého výrobce existuje. Alternativou je originální, který jsme rovněž schopni dodat za lepší cenu.
Pro bližší informace u službě Repase katalyzátoru nás kontaktuje ZDE
Máte zájem o tuto službu a zajímá vás odhad ceny, případně máte nějaký technický dotaz? Kontaktujte nás.
Případně rovnou navštivte váš Nejbližší partnerský servis, kde vám stav filtru pomohou fyzicky lépe diagnostikovat (případně i nafotit pro lepší odhad ceny) a následně realizovat montáž, zaslání k nám na repasi a následnou montáž a znovu uvedení do provozu. Délka celého procesu se dá zvládnout do 7-10 dní.