Posted on December 08, 2015 in Team, Product
*@Ačkoliv je katalyzátor nutností pro ekologický provoz vozidel, jedná se o jisté omezení proudění výfukových plynů, což generuje zpětný tlak a má velký vliv na výkon motoru. To může vadit sportovně laděným řidičům, majitelům upravených benzínových vozidel, amatérským a především profesionálním závodníkům. Katalyzátor odstranit není legální ani ekologické řešení a to ani v případě oficiálních závodních disciplín. V DPF-CAT Systems máme řešení zaručující zvýšení výkonu pro všechny výše uvedené skupiny, dokonce i pro závodníky požadující FIA homologaci.
Katalyzátor ve vozidle způsobuje jistý odpor proudění spalin a tedy i zpětný tlak ve výfukovém systému. Jádro originálního katalyzátoru má typicky 60 – 90 mikro-buněk na 1 cm2 plochy jádra. To znamená, že pouze cca 55-65% plochy je průchozí a zbytek tvoří právě samotné jádro, na kterém jsou naneseny drahé vzácné kovy (platina, rhodium atd.) reagující s výfukovými plyny.
Naproti tomu sportovní katalyzátory mají speciální konstrukci jádra, která může být 3-4x řidší (15-30 mikro-buněk na 1 cm2) a zabírá tak pouze malou plochu průřezu.
75-85% plochy je průchozí a takový katalyzátor má minimální vliv na zvýšení zpětného tlaku, což má velmi pozitivní vliv na výkon motoru.
Katalytická účinnost kvalitního sportovního katalyzátoru zůstává ale nesnížena, jelikož má mnohem vyšší sycení vzácnými drahými kovy než mají běžné katalyzátory.
Jsou samozřejmě mnohem vyšší než například katalyzátory univerzální, zároveň ale levnější než většina aplikačních katalyzátorů vyrobených tvarově přesně pro konkrétní vozidla.
Kompletní nabídka sportovních katalyzátorů viz Katalog dílů